Motory, které klamou díky emisím, to je aféra koncernu Volkswagen

novinky | 6.10.2015

Dieselgate, tohle slovo je momentálně slyšet na každém rohu, přinášíme Vám aktuální shrnutí všech informací k tomuto obrovskému tématu, který postihl celosvětoví trh s automobily, nevyjímaje České Republiky. Ve zkratce Vám přineseme, o co vlastně jde, koho všeho se to týká a co nás v nejbližších týdnech čeká a jaký je postup pro majitele těchto „postižených“ motorů.

 V čem celá kauza Dieselgate spočívá?

Jedná se o „vychytávku“ v softwaru řídící jednotky motoru, ta je schopna rozeznat, zda a Dieselgatekdy se vozidlo nachází na homologačním měření emisí, díky tomuto rozpoznání poté přepne motor do ekologického režimu, při kterém motor produkuje až 30x menší emise a produkování škodlivých látek, než je naměřeno při vyjmutí této úpravy řídící jednotky. Vedení společnosti Volkswagen potvrdilo, že se jedná o motory 1,2TDI, 1,6TDI a 2,0TDI, všechny tyto motory jsou vybaveny právě tímto “odpojovacím zařízením“. Ve zkratce to tedy znamená, že pokud přijedete na stanici měření emisí, technik Vám napojí vozidlo na měřící stanici, tak vše bude v pořádku, jakmile se vozidlo odpojí, motor Vašeho vozu bude produkovat několikanásobně více emisí, než právě při měření na emisní stanici, chod motoru není nijak ovlivněn.

Kolik motorů a jaké motory jsou touto kauzou zasáhnuty?

Přesné čísla se ještě neví, automobilka ale odhaduje, že se celá tato akce dotkne na celém Dieselgatesvětě nejspíše stovek tisíc modelů, v ČR je to přesně 101tis modelů značky Škoda, 38tis modelů značky Volkswagen, 7tis modelů značky Audi a nesmíme zapomenout na 1800 modelů značky Seat, to jsou prodeje pro ČR trh, v těchto číslech není samozřejmě započítán individuální dovoz, ať už nových vozidel ze zahraničí tak i ojetých vozidel, celkový počet může být tedy mnohokrát větší.

Konkrétně se tedy jedná o motory, které byly vyrobeny mezi roky 2009 až 2015 a splňují normu EURO 5, jde tak o jednotky 1,2TDI/55kW (Fabia II FL, Roomster FL), dále 1,6TDI/55, 66, 77kW (Fabia II FL, Yeti, Octavia II FL, Rapid, Superb II) a 2,0TDI/81, 103, 125kW (Octavia II FL, Yeti, Superb II). Velmi rozšířených motorů 2,0TDI se to týká až od přelomu let 2009/2010, kdy přišli na řadu motory řady CF a CE.

Co se bude dít teď?

Kromě toho, že celá tato situace ekonomicky silně zasáhne celý koncern Volkswagen, tržby klesají dolů, hrozí žaloby od zákazníků a celý nedůvěra ke značce silně stoupá, tak celá automobilka svolá všechny postižené automobily do svých servisů na úpravy řídících jednotek. Nutno říct, že tato svolávací akce není povinná. Škodovka a Volkswagen s podporou ministerstva dopravy začnou tyto dotčené modely svolávat do cca 14 dní, hned jak Volkswagen dodá pro ministerstvo všechny podklady, jako jsou VIN kódy dotčených vozů a jejich parametry. Pokud tuto výzvu, ohledně svolávací akce nebudete akceptovat, žádný postih Vám nehrozí, budete jen jezdit s vozem, který vypouští několikanásobně více oxidu uhličitého.

Zda Váš vůz má motor, který má jiné emise, můete zjistit dle VIN kódu ZDE

  • Motory, které klamou díky emisím, to je aféra koncernu Volkswagen
  • Motory, které klamou díky emisím, to je aféra koncernu Volkswagen
www.gocars.cz © 2011 - 2019
design & realizace: TERRE design
optimalizace PageRank.cz